Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı sosyete içre kıymeti olan , kapasite, hareket ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyöneten.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğsorunme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına şayeste ) bileğsorunme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakarak;

· Eğitim bir prosestir.

· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde bileğsoruntirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğsorunme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı kamu kültürler muhtevain birdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak bileğsorunebilir, ama sürecin doğkakımı bileğsorunmez.

Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birbunca filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen standart teşhismı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğsorunikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğsorunikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Eğitim, adam muhtevain dirim boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin sorunletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri gibi mekânlarda verilen yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belli bir düşünce ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise hudayinabit vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzenek olarak ele düzenındığında ise yetişek sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, imtihan hatimeları gibi mergup davranış bileğsoruniklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.